onsdag 6 maj 2015

En hälsning från Mats Berggren till 8B

Hej 8B,

det gläder mig att ni har blivit så engagerade av min bok "Onsdag kväll strax före sju". På Ulrikas blogg ser jag att ni är väldigt intresserade av de olika personerna. Det tog mig lång tid att tänka ut hur de skulle vara, jag höll på med research i fem månader innan jag började skriva - läste böcker och artiklar, intervjuade folk, hade en skrivarverkstad  på en skola där det bara gick muslimska barn, besökte hiphopverksamheten i Gottsunda i Uppsala o s v. Att ni blir engagerade tyder på att mina karaktärer känns levande och det betyder mycket! Jag har nu börjat på en sorts fortsättning, där en av personerna är med, men jag har bara skrivit 15-20 sidor, jag kan inte säga när boken blir färdig eller när den kommer ut.

Glada hälsningar Mats Berggren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar